Preces: 0
Par summu: 0 EUR
Apskatīt grozu »
PRODUKTU GRUPAS
Akcijas
INFORMĀCIJA

Kādi vitamīni nepieciešami ilgstoša stresa laikā?




Grūti atrast mūsdienās cilvēku, kurš būtu pasargāts no stresa. Nemitīgais dzīves tempa pieaugums, steidzīga, darbu pārblīvēta ikdiena, laika trūkums, neregulāras ēdienreizes, nesakārtotā sadzīve...


Palielinās organisma vajadzība pēc barības vielām, ko spēj nodrošināt veselīgs un sabalansēts uzturs. Diemžēl, laika trūkuma dēļ tiek izvēlēti ēdieni, kuri prasa vismazāk laika to pagatavošanai (ātrās uzkodas, mikroviļņu krāsnī gatavots vai uzsildīts ēdiens utt.). Ikdienā palielinās kafijas un saldumu patēriņš. Pēc kāda laika sāk parādīties vitamīnu un minerālvielu deficīta un stresa radītās nelabvēlīgās izpausmes: vispārējs nogurums, galvassāpes, bezmiegs, pārlieka nervozitāte utt.


Vadošā loma organisma aizsardzībai no stresa nelabvēlīgās iedarbības pieder antioksidantiem - beta karotīnam, C un E vit., selēnam, cinkam un varam. Svarīga loma organisma aizsardzībā ir arī B grupas vitamīniem, kas ir neaizstājami nervu sistēmas pilnvērtīgai darbībai. Palielināts B gr. vitamīnu daudzums nepieciešams stresa, palielinātas garīgās un fiziskās slodzes laikā. Antistresa funkcijas organismā veic B5 vit. un biotīns, savukārt zems B6 vitamīna līmenis organismā var novest pie garastāvokļa maiņām. Ilgstoša stresa laikā var samazināties kalcija uzsūkšanās no zarnu trakta.